Hi! Welcome Back and Stay Tune! Polis Masih Tunggu Laporan Kes Kemalangan Maut Di Johor - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Polis Masih Tunggu Laporan Kes Kemalangan Maut Di Johor

Spread the love

KUALA LUMPUR – Polis masih menunggu laporan antaranya daripada Jabatan Kimia dan laporan bedah siasat mangsa yang meninggal dunia dalam kemalangan maut di Jalan Lingkaran Dalam, di Johor Bahru, selain rekod perubatan mangsa yang cedera.

Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Bukit Aman Datuk Mahamad Akhir Darus berkata pihak yang terbabit dalam membuat laporan berkenaan perlu mengambil masa kerana ia harus dilakukan dengan teliti, apatah lagi kes kemalangan itu melibatkan mangsa yang ramai.

Sejurus laporan diterima, polis akan melengkapkan siasatan dan menyerahkan kertas siasatan kepada Jabatan Peguam Negara dengan kadar segera.

“Polis menjalankan siasatan dengan telus dan teliti serta tidak dipengaruhi mana-mana pihak, beri kami masa dan ruang lakukan siasatan,” katanya pada sidang media hari ini.

Mahamad Akhir turut menafikan dakwaan bahawa pihaknya sengaja melengahkan siasatan berhubung kes kemalangan itu yang mengakibatkan lapan remaja berbasikal maut manakala dua kritikal dan enam yang lain cedera selepas dirempuh sebuah kereta dipandu seorang wanita dalam kejadian kira-kira 3 pagi, 18 Feb lepas

Pemandu wanita berusi 22 itu dibebaskan dengan jaminan polis sehari selepas kejadian.

Mahamad Akhir menasihatkan orang ramai tidak membincangkan isu berkenaan dengan membuat andaian serta memberi pandangan dan ulasan di media cetak atau elektronik.

Tindakan berkenaan akan mengganggu siasatan polis dan mereka boleh dikenakan tindakan undang-undang antaranya mengikut Seksyen 233 (1) Akta Komunikasi dan
Multimedia 1998 (Akta 588), katanya.

“Pelbagai andaian diberikan terhadap kes ini terutama di media sosial dan saya harap rakyat Malaysia hormati undang-undang,” katanya. – BERNAMA

[embedded content]

Loading…

Spread the love

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mM6kiB

✍ Sumber : ☕ Berita Isu Panas


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.