Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pyongyang Usir Duta Besar Malaysia – Laporan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pyongyang Usir Duta Besar Malaysia – Laporan

Seoul: Korea Utara mengisytiharkan Duta Besar Malaysia sebagai persona non grata dan perlu keluar dalam tempoh 48 jam mulai pukul 10 pagi (waktu tempatan) Ahad, lapor agensi berita KCNA hari ini.

Laporan itu muncul ketika Duta Besar Korea Utara ke Malaysia, Kang Chol dalam perjalanan pulang ke Pyongyang selepas diusir dari Malaysia selepas diisytihar persona non grata baru-baru ini.

Hubungan diplomatik antara Malaysia dan Korea Utara tegang berhubung siasatan pembunuhan abang kepada pemimpin rejim itu di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) yang berlaku pada Februari.

Persona non grata adalah sebuah istilah dalam bahasa Latin yang dipakai dalam perkancahan politik dan diplomasi internasional.

Orang-orang yang di-persona non grata-kan biasanya tidak boleh hadir di suatu tempat atau negara. Apabila ia sudah berada di negara tersebut, maka ia harus diusir dan dideportasi.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lSP7jd

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.