Hi! Welcome Back and Stay Tune! Perkhidmatan Ambulans Seumpama Uber Di Tanzania Menyelamatkan Ibu Mengandung - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Perkhidmatan Ambulans Seumpama Uber Di Tanzania Menyelamatkan Ibu Mengandung

Perkhidmatan perkongsian kenderaan seperti Uber, Grab dan Dego Ride mengubah dunia pengangkutan awam yang selama ini dimonopoli oleh pihak teksi. Mereka menawarkan perkhidmatan yang lebih baik tetapi pada harga yang lebih murah. Di utara Tanzania mereka mempunyai masalah kekurangan ambulans. Terdapat hanya 13 ambulans wujud untuk memberikan perkhidmatan kepada 2 Juta penduduk. Oleh itu perkhidmatan seakan Uber versi ambulans ditawarkan.

Melalui perkhidmatan ini seramai 132 pemandu menawarkan perkhidmatan memandu pesakit ke hospital. Perkhidmatan ini percuma dan dibiayai oleh Vodafone Foundation dan USAIDS. Pemandu perkhidmatan ambulans ini kemudian menerima bayaran serta merta dari kedua-dua badan ini menerusi sistem M-Pesa terus ke telefon mudah alih mereka. M-Pesa ialah sistem perbankan telefon mudah alih yang popular di Tanzania.

Melalui perkhidmatan ini pihak Vodafone Foundation dan USAID berharap dapat menyelamatkan nyawa 2700 wanita setiap tahun yang gagal mendapatkan rawatan di hospital akibat masalah ketika hamil.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2msPC6C



✍ Sumber : ☕ Amanz


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.