Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bukan Mudah Beraksi Di Laman Sendiri – LCW - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bukan Mudah Beraksi Di Laman Sendiri – LCW

JAGUH perseorangan negara, Datuk Lee Chong Wei. -Foto Rosli Rahmat

KUCHING: Jaguh perseorangan negara, Datuk Lee Chong Wei mengakui bukan mudah untuk meraih gelaran juara dalam setiap kejohanan disertainya apatah lagi bermain di laman sendiri.

Reaksi pemain nombor satu dunia itu hadir menjelang aksi pusingan pertama saingan Terbuka Malaysia yang menyaksikan dia menentang Rajiv Ouseph dari England di Stadium Perpaduan Kuching, esok.

Memegang status sebagai juara terbanyak Terbuka Malaysia dengan 11 gelaran, Chong Wei, 35, berkata semua pemain lawan pasti mahu menewaskan dirinya apatah lagi dia beraksi di hadapan penyokong sendiri.

“Bukan mudah mahu menang setiap kejohanan atau setiap tahun. Bermain di Malaysia adalah lebih sukar kerana saya sudah menang 11 kali kejohanan ini dan semua pemain lawan pastinya mahu menewaskan saya apatah lagi bermain di tempat sendiri.

“Saya difahamkan tiket sudah hampir habis terjual dan ia memberi petanda peminat di sini mahu menyaksikan saya dan pemain negara yang lain melakar kejayaan.

“Saya berterima kasih di atas sokongan padu ini dan saya akan cuba buat yang terbaik kerana saya sendiri secara peribadi mahu meraih gelaran ke-12,” katanya.

Mengulas kemungkinan dia akan bertemu musuh tradisinya, Lin Dan dari China jika layak ke pentas final, Chong Wei menegaskan dia lebih gemar fokus satu demi satu perlawanan dan tidak terlalu memikirkan mengenai perkara itu.

“Saya tahu kami mungkin boleh bertemu di final tetapi saya tidak boleh komen panjang mengenai perkara itu kerana tiada siapa boleh pastikan kami boleh layak ke final.

“Jadi, lebih baik saya fokus satu demi satu perlawanan dan persiapan diri saya sendiri,” katanya.

Saingan Terbuka Malaysia yang berlangsung di Kuching menghadirkan kenangan terindah buat Chong Wei sepanjang kerjayanya selepas dia mempamerkan ‘magisnya’ di pentas final 2006.

Ketika itu, Chong Wei bangkit daripada ketinggalan 13-20 di set penentuan bertemu Lin Dan untuk meraih gelaran juara dengan kemenangan 23-21.

Bagaimanapun, dia menjelaskan situasi pastinya berbeza kali ini berbanding 11 tahun lalu.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://bit.ly/2oxbBe6

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.