Hi! Welcome Back and Stay Tune! Ahli Parlimen Pembangkang Kecewa Struktur Bangunan Baru Dewan Rakyat - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Ahli Parlimen Pembangkang Kecewa Struktur Bangunan Baru Dewan Rakyat

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen pembangkang hari ini meluahkan kekecewaan mereka dengan struktur bangunan baru Dewan Rakyat yang dianggap tidak strategik.

Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok berkata beberapa lokasi tidak strategik di bangunan itu termasuk pusat media.

“Mereka sediakan ruang yang besar kepada petugas media di tingkat paling bawah dan mereka terpaksa mengikut jalan yang jauh dan naik tangga yang tinggi untuk pergi ke dewan.

“Macam mana mereka nak buat laporan dan dapatkan berita dari ahli Parlimen jika mereka ada di bawah?

“Kita ahli Parlimen pembangkang nak buat sidang media pun tak tahu nak buat kat mana. Kita diberitahu kalau kita nak buat sidang media kita kena turun ke bawah ke bilik media.

“Tetapi bila kita tiba di bawah tiada siapa di bawah kerana semua ada di atas untuk dapatkan komen ahli Parlimen yang keluar dari dewan,” katanya semasa sidang media yang diadakan di bilik utama media di Parlimen hari ini.

Sementara itu, Ahli Parlimen PKR Kapar, Manivanan Gowin berkata, perbezaan ruang untuk sidang media Dewan Rakyat sebelum ini lebih mudah kerana disediakan di satu tempat sahaja.

“Kalau mereka nak dapatkan komen sahaja mereka boleh kejar ahli parlimen yang keluar masuk di satu pintu sahaja.

“Sekarang ini macam mana mereka nak buat laporan jika tempat untuk kita buat sidang media diletakkan di tempat yang jauh dari dewan?” katanya.

Dalam pada itu, wartawan yang bertugas juga tidak dapat mendengar perbahasan yang berlaku di Dewan Rakyat kerana televisyen yang menyiarkan perbahasan secara langsung tidak mempunyai speaker.

Jadi, mana-mana petugas media yang ingin mendengar perbahasan mereka terpaksa berebut untuk masuk ke dalam dewan yang hanya menyediakan enam kerusi kepada media.

Lebih sukar lagi adalah apabila jalan khas yang disediakan kepada petugas media untuk ke Dewan Rakyat adalah mengelirukan kerana tidak terdapat petunjuk arah yang menunjukkan arah mana perlu dituju.

Selain itu juga, tandas juga tidak disediakan kepada petugas media dan pelawat.

Tandas yang paling hampir berada di tingkat dua sedangkan bilik media diletakkan di arah bawah.

Hari ini pula, tandas awam itu tidak boleh digunakan sejak awal pagi tadi dan petugas media tidak ada pilihan lain selain terpaksa menggunakan tandas ahli parlimen yang terletak lebih jauh dari Dewan Rakyat ataupun menggunakan tandas surau yang berada berdekatan dengan Dewan Rakyat.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mAHYb6

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.