Hi! Welcome Back and Stay Tune! Hennessey VelociRaptor 600 Twin Turbo – Trak Gergasi Berkuasa 613 Hp/830 Nm, 0-96 Km/j Hanya 4.2 Saat! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Hennessey VelociRaptor 600 Twin Turbo – Trak Gergasi Berkuasa 613 Hp/830 Nm, 0-96 Km/j Hanya 4.2 Saat!

Penala kenderaan ubahsuai dari Texas, Amerika Syarikat -Hennessey- kini mendedahkan karya terbaharu mereka, digelar VelociRaptor 600 Twin Turbo – trak pikap berprestasi tinggi dibina berasaskan Ford Raptor 2017.

Hennessey hanya menghasilkan sebanyak 100 unit VelociRaptor 600 untuk tahun 2017 ini, dan setiap daripadanya bakal diberikan dua plak untuk nombor turutan produksi – diletakkan pada bahagian dalaman dan juga pada ruang enjin. Selain itu, emblem-emblem yang berbeza dari Raptor standard turut diberikan dan diletakkan pada tempat yang sepatutnya.

Selain itu, pembeli turut ditawarkan dengan pakej off-road istimewa, yang meliputi bampar rekaan khas, lift-kit untuk mengangkat badan trak ini 76 mm lebih tinggi, rim 10-jejari berdiameter 20-inci dibaluti tayar off-road Toyo 35-inci serta lampu-lampu LED tambahan.

Hennessey mengolah semula enjin 3.5 liter EcoBoost V6 asal Raptor berkenaan dengan pemadanan sistem kemasukan aliran tinggi baharu, menukar pengecas turbo, menggunakan unit intercooler baharu yang diletakkan pada bahagian hadapan, pemadanan sistem ekzos keluli tahan karat cat-back baharu, serta talaan semula dilakukan pada unit ECU enjin.

Ubahsuai ini telah melonjakkan jumlah kuasa asal 450 hp/691 Nm kepada 613 hp pada takat 6,000 rpm dan tork maksima 830 Nm pada takat 4,000 rpm. Hasilnya, trak gergasi ini mampu memecut dari 0-96 km/j (0-60 bs/j) dalam masa hanya 4.2 saat, serta mampu memecut dalam jarak suku batu (0-400 meter) dalam masa hanya 12.9, pada kelajuan 177 km/j.

Bagi mereka dengan bajet lebih rendah atau mahukan sesuatu yang tidak terlalu ekstrem, Hennessey turut menawarkan pakej tingkat taraf VelociRaptor 500, hadir dengan kuasa 500 hp. Kuasa tersebut dapat diekstrak menerusi pemadanan sistem kemasukan aliran tinggi baharu dan juga pemadanan sistem ekzos keluli tahan karat cat-back. Komponen lain pada VelociRaptor 600 turut boleh dibeli secara berasingan untuk dipadankan pada model dengan kuasa yang lebih rendah.

<!–

 

–>

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lzzIIE

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.