Hi! Welcome Back and Stay Tune! Audi RS5 Coupe Muncul Di Geneva – 450 Hp, 600 Nm - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Audi RS5 Coupe Muncul Di Geneva – 450 Hp, 600 Nm

Audi Sport telah pun menampilkan buat pertama kalinya model RS5 Coupe di pentas Geneva Motor Show 2017. Jentera prestasi tinggi ini dijanakan oleh enjin serba baharu 2.9 liter biturbo TFSI V6 dengan hamburan kuasa 450 hp dna tork 600 Nm, iaitu lebih berkuasa berbanding Panamera 4S dengan enjin 4.2L V8 (444 hp/430 Nm).

Penjana kuasa ini dipadankan dengan transmisi automatik tiptronic lapan-kelajuan dengan pacuan semua-roda quatro yang menyalurkan kuasa lebih ke roda belakang dengan pembahagian 40:60. Sekiranya model S5 Coupe mampu mencapai 4.7 saat bagi pacuan dari 0-100 km/j, RS5 ini hanya memerlukan 3.9 saat bagi melakukan perkara yang sama. Malah ia juga boleh mencecah kelajuan maksimum sehingga 280 km/j, dengan pilihan pakej dinamik.

Bukan itu sahaja, RS5 ini juga menggunakan bahan api dengan anggaran 8.7 liter bagi setiap 100 km, menurut ujian kitaran NEDC. Ia juga mencatatkan kadar emisi lebih kurang 197 gram bagi CO2 per km, iaitu mencapai 17% penjimatan berbanding model sebelumnya.

Hamburan kuasa dan penjimatan yang ditawarkan ini turut dipadankan dengan kerangka yang lebih ringan, sekitar 1,655 kg, pengurangan sebanyak 60 kg. Casis model ini turut menampilkan suspensi five-link pada bahagian hadapan dan belakang, bagi menggantikan elemen pada model sebelum ini yang menggunakan pelarasan trapezoidal-link. Suspensi standard RS sport telah menawarkan pengendalian yang lebih mantap dan ia boleh dipertingkatkan dengan pilihan tambahan.

Ini termasuklah Kawalan Pengendalian Dinamik (DRC), brek seramik, stereng dinamik dengan talaan spesifik-RS, yang membolehkan pemandu memilih mod pemanduan menerusi sistem pemilihan pemanduan Audi. Audi Sport turut menawarkan pilihan rear sport differential.

Menurut jenama ini, jentera lumba Audi 90 quattro IMSA GTO banyak memberikan ilham bagi penggayaan RS5 ini. Di bahagian hadapannya, perubahan utama yang dilakukan termasuklah menampilkan bampar baharu, gril bingkai tunggal sarang lebah, corong pengambilan udara yang lebih besar dan lampu utama Matrix LED. Jika dilihat secara lebih dekat, kelihatan corong yang lebih kecil di bahagian tersebut.

Model ini turut menerima gerbang roda yang lebih lebar, dengan peningkatan sehingga 15 mm, dipadankan bersama roda standard 19-inci (dengan pilihan 20-inci). Di belakangnya pula, RS5 dipadankan dengan paip ekzos berbentuk bulat, yang merupakan trademark bagi RS. Lain-lain perincian termasuklah peresap gentian karbon dan lip spoiler yang dipasang di bahagian trunk lid.

Untuk bahagian kabinnya, kekemasan hitam membentangi segenap ruang, ditemani dengan sentuhan gentian karbon pada pintu, papan pemuka dna konsol tengah. Kit spesifik-RS turut ditampilkan termasuklah tempat duduk sport (dengan pilihan jahitan berlian pada kulit Nappa), stereng rata di bawah, logo RS, dan paparan istimewa bagi sistem kokpit maya Audi.

RS5 turut didatangkan dengan pakej rekaan RS dengan menampilkan keemasan merah sebagai kontras pada roda stereng, tuil gear, permukaan pintu dan tali pinggang keledar. Bagi pilihan warna, Audi Sport menawarkan Sonomo green metallic sebagai kekemasan cat eksklusif bagi RS5 Coupe.

<!–

 

–>

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lY6kry

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.