Hi! Welcome Back and Stay Tune! Samsung Galaxy S8 Kini Rasmi – Rekaan Baru Yang Lebih Elegan, Butang Navigasi Atas Skrin - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Samsung Galaxy S8 Kini Rasmi – Rekaan Baru Yang Lebih Elegan, Butang Navigasi Atas Skrin

Setiap tahun, salah satu peranti yang sering dinantikan ramai adalah peranti siri Galaxy S daripada Samsung. Hari ini, pengeluar terkemuka dari Korea Selatan berkenaan telah pun melancarkan telefon pintar terbaru mereka dibawah siri berkenaan, iaitu Galaxy S8.

Dua variasi diperkenalkan dibawah siri Galaxy S8, iaitu Galaxy S8 dan juga Galaxy S8+. Kedua-duanya menawarkan ciri-ciri lebih kurang sama dengan perbezaan hanya pada saiz skrin dan bateri. Kedua-duanya menggunakan rekaan telefon pintar dengan bingkai peranti yang sangat nipis – dimana Samsung mengatakan telefon berkenaan hadir dengan nisbah 80% skrin ke badan.

Samsung Galaxy S8

Samsung Galaxy S8 hadir dengan skrin 5.8-inci pada resolusi Quad HD (2960×1440 pixel), sementara Galaxy S8+ pula menggunakan skrin 6.2-inci pada resolusi sama. Selain itu, versi Galaxy S8 hadir dengan bateri berkapasiti 3000mAh, sementara Galaxy S8+ pula menggunakan bateri berkapasiti 3500mAh.

Kedua-duanya menggunakan skrin yang melengkung sedikit pada kiri dan kanan, serta integrasi fungsi Edge Screen – namun Samsung tidak lagi menggunakan penjenamaan “Edge” seperti sebelumnya, sekaligus menjadikan penjenamaan peranti lebih ringkas dan mudah lagi.

Samsung Galaxy S8

Kedua-dua peranti ini dilengkapi cip pemprosesan lapan-teras berasaskan rekaan 10nm, memori 4GB RAM, dan ruangan storan 64GB UFS 2.1.

Melengkapkannya, untuk rakaman gambar, ia menggunakan kamera belakang 12-megapixel F/1.7 dengan teknologi Dual Pixel, selain kamera hadapan 8-megapixel F/1.7.

Samsung Galaxy S8

Samsung menjana peranti ini dengan Android 7.0 serta antaramuka baru yang lebih kemas berbanding sebelumnya. Ciri-ciri seperti sokongan pengecasan pantas dan pengecasan tanpa wayar turut disertakan pada telefon pintar ini. Galaxy S8 dan Galaxy S8+ – masing-masing menggunakan port berasaskan USB-C untuk pengecasan, selain turut hadir dengan bicu audio 3.5mm.

Ciri lain yang turut disertakan adalah sokongan pengimbas cap jari, kalis air, dan NFC. Samsung turut menggunakan pengimbas mata untuk memudahkan anda mengakses peranti serta menambah sekuriti peranti ini. Samsung juga menyertakan sokongan pembantu maya dinamakan Bixby pada telefon pintar ini – serta menggunakan sebuah butang khas pada bahagian kiri peranti untuk mengaksesnya dengan pantas.

Telefon pintar ini dijangka akan dipasarkan tidak lama lagi di Malaysia.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2o7jc3a

✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.