Hi! Welcome Back and Stay Tune! Apple Dilaporkan Mungkin Turut Membangunkan Sendiri Cip Pengurusan Bateri Untuk iPhone - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Apple Dilaporkan Mungkin Turut Membangunkan Sendiri Cip Pengurusan Bateri Untuk iPhone

Apple sebelum ini telah dilaporkan bakal menggantikan cip grafik PowerVR dengan cip yang dibangunkan mereka sendiri. Kini, laporan baru hadir mengatakan selain daripada cip grafik, Apple turut dilaporkan mungkin akan membangunkan cip pengurusan bateri tersendiri untuk iPhone.

Buat masa ini, cip pengurusan tenaga pada iPhone dikeluarkan oleh Dialog Semiconductor. Ia dikatakan Dialog telah membangunkan cip pengurusan tenaga untuk dua generasi iPhone akan datang, iaitu untuk tahun ini dan 2018 kelak. Sekiranya Apple mengambil langkah untuk menggunakan cip pemprosesan mereka tersendiri, ia mungkin hanya akan berlaku sekitar 2019 atau beberapa tahun selepas itu.

Sekiranya ini benar, maka kelihatan seperti gergasi telefon pintar berkenaan sedang beralih kepada pembangunan dan rekaan cip tersendiri untuk beberapa komponen utama pada produk mereka. Langkah ini mungkin membolehkan mereka mengurangkan kos pengeluaran, selain lebih mengptimasikan sistem operasi dan peranti mereka.

Tetapi secara tidak langsung, perkara ini juga memberikan tekanan kepada pengeluar komponen yang bergantung kepada Apple – memandangkan pembatalan kontrak Apple memberikan kesan kepada pendapatan, selain turut membuatkan saham syarikat mereka jatuh mendadak dengan pantas.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2p3DND1

✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.