Hi! Welcome Back and Stay Tune! ‘Sekolah Pondok Bukan Media Cetak Ustaz’ – Dzawin MLM - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

‘Sekolah Pondok Bukan Media Cetak Ustaz’ – Dzawin MLM

Bidang pengajian pendidikan agama lazimnya akan bergelar Ustaz dan penceramah bebas ataupun pekerjaan dalam bidang yang berkaitan dengan hal ehwal agama.

Bagaimanapun, menurut peserta lawak solo program Maharaja Lawak Mega (MLM) 2017, Dzawin menyifatkan pemikiran mereka sempit kerana beranggapan bekas pelajar agama tidak sesuai bekerja di dalam bidang hiburan.

“Mempunyai pendidikan agama di sekolah pondok, kemudiannya bekerja dalam bidang hiburan, kalau itu tidak dipersetujui orang ramai, jawapannya mereka berfikiran sempit,” ujarnya tegas.

Ditanya lebih lanjut kenapa tidak diteruskan saja ke bidang hal ehwal agama, jelasnya dengan jawapan tersendiri.

“Kalau semua orang di sekolah pondok jadi Ustaz, siapa yang mahu bagi ceramah kepada orang-orang yang mabuk di bar? Apakah orang-orang mabuk ini akan hadir mendengar ceramah Ustaz di masjid?

“Justeru, sekolah pondok ini bukanlah tercipta untuk melahirkan Ustaz mahupun media cetak Ustaz tetapi kami belajar agama bukan untuk menjadi Ustaz,” katanya.

Untuk info, Dzawin atau nama penuhnya Dzawin Nur Ikram, 26, merupakan seorang lulusan Universiti Islam Indonesia dan pernah  bersekolah pondok dan tahfiz Quran.

The post ‘Sekolah Pondok Bukan Media Cetak Ustaz’ – Dzawin MLM appeared first on Berita Viral.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2ooukb7

✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.