Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kekalahan Besar MU Perlu Jadi Pengajaran - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kekalahan Besar MU Perlu Jadi Pengajaran

bhsukan@bh.com.my 

RAMLI Junit. – Foto Nazri Abu Bakar

MELAKA: Legenda bola sepak negara, Ramli Junit menganggap hilang fokus dan kurang kerjasama serta persefahaman lemah antara punca Melaka United (MU) dibelasah 7-0 oleh Johor Darul Ta’zim (JDT) di Larkin, Ahad lalu. 

Menurut Ramli yang juga bekas pemain Melaka dan Selangor era 70-an dan 80-an, pemain berhampiran dengan bola dikuasai lawan kurang memberi tekanan dan tidak cuba merampas kembali selepas hilang kawalan.

Katanya, komunikasi lemah dengan rakan-rakan, selain memberi banyak ruang kepada lawan menguasai rentak permainan dan berada pada kedudukan yang jauh dengan penyerang lawan memudahkan JDT meledak jaringan demi jaringan. 

Beliau berkata, kebolehan, kemampuan serta kepintaran membaca corak permainan juga dilihat kurang meyakinkan sehingga meletakkan JDT seolah-olah terlalu bagus hingga mampu meledak tujuh gol.

Ramli mengharapkan keputusan terbabit dijadikan pengajaran terbaik bagi menghadapi baki saingan dengan rumusan segera perlu dilakukan jurulatih menjelang pertemuan berdepan FELDA United, Sabtu ini. 

“Saya juga seperti ribuan penyokong MU lain mengakui kecewa dengan keputusan perlawanan terbabit, tambahan pula tewas dengan jumlah gol yang besar dan gagal membolosi kubu lawan. 

“Saya menyarankan pemain supaya lebih agresif dan fokus terhadap setiap pergerakan lawan, bola dan rakan sendiri. Mereka juga perlu membuat keputusan yang bijak ketika bola di kaki sendiri mahupun ketika kedudukan hampir dengan lawan,” katanya. 

Kekalahan MU terus menjadi viral di media sosial dan di negeri berkenaan termasuk penyokong negeri lain, selain mengundang sindiran banyak pihak.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2oomApp

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.