Hi! Welcome Back and Stay Tune! Fasa Kedua Jalan Anak Kurau-Kamunting, Perak, Dijangka Siap Pada Nov 2019 – Kos Hampir RM90j - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Fasa Kedua Jalan Anak Kurau-Kamunting, Perak, Dijangka Siap Pada Nov 2019 – Kos Hampir RM90j

Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan dan Pembangunan Koridor negeri Datuk Mohammad Zahir Abdul Khalid mengesahkan fasa kedua projek jalan raya menghubungkan Jalan Anak Kurau-Kamunting akan bermula November ini. Ia melibatkan kos pembinaan hampir RM90 juta dan dijangka siap pada November 2019.

Katanya lagi, projek jalan raya sejauh 6.4 kilometer itu akan melibatkan dua pembinaan jambatan yang masing-masing terletak di Sungai Kuning dan Sungai Patin, laporan Bernama.

Fasa pertama projek berkenaan membabitkan Jalan Anak Kurau ke Bukit Jana sejauh 2.5km telah pun siap pada 2013 dengan kos RM9 juta.

“Tempoh perjalanan penduduk ke Kamunting juga dapat disingkatkan kepada 10 minit (8.9km) sahaja berbanding 45 minit (22km) ketika ini apabila Jalan Anak Kurau-Kamunting siap kelak,” katanya kepada pihak pemberita.

Menurut beliau, kerja-kerja memulakan fasa kedua bermula agak lewat kerana pelan perlu dirangka dengan teliti kerana keadaan jalan itu yang melalui gaung dan bukit.

Mohammad Zahir berkata projek jalan raya ini juga merupakan sebahagian daripada rancangan pelan ‘Greater Kamunting’ di bawah Pihak Berkuasa Pelaksanaan Koridor Utara (NCIA) yang akan dapat memberikan impak menyeluruh serta manfaat secara terus kepada penduduk di kawasan Bukit Jana, Kamunting malah di seluruh Perak Utara.

Katanya, projek ini juga akan manjadi satu daripada pemangkin katalis kepada pembangunan di Perak Utara terutama di Semenanjung Malaysia dan negara.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2m6g8D4

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.