Hi! Welcome Back and Stay Tune! KSU Sebuah Kementerian & Anak Dijangka Dituduh Di Mahkamah Esok - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

KSU Sebuah Kementerian & Anak Dijangka Dituduh Di Mahkamah Esok

Spread the love

KUALA LUMPUR – Ketua Setiausaha sebuah kementerian bergelar ‘Datuk’ akan dituduh esok di mahkamah atas pertuduhan rasuah.

Menurut sumber, turut dituduh esok ialah anaknya yang berusia 35 tahun atas kesalahan meminta rasuah untuk dirinya dan ayahnya.

“Kedua-dua mereka ditahan hari ini dan dijangka dituduh di dua mahkamah esok iaitu di Mahkamah Jalan Duta dan Mahkamah Shah Alam.

“KSU yang bergelar Datuk itu dan anaknya ditahan pada kira-kira 10.30 pagi tadi di pejabat SPRM Kedah,” katanya kepada Bernama.

KSU berkenaan akan didakwa mengikut Seksyen 16(a)(B) Akta SPRM manakala anaknya akan dituduh mengikut Seksyen 16(a)(B) Akta SPRM dan Seksyen 16(a)(A) Akta SPRM.

Sebelum ini, kedua-duanya pernah ditangkap dan disiasat SPRM kerana disyaki menyalahgunakan kuasa jawatan dan kedudukan KSU tersebut bagi tujuan menerima rasuah sejak tahun 2010.

Mengikut siasatan yang dijalankan, KSU berkenaan dipercayai telah menganugerahkan kontrak kepada mereka yang berkepentingan sejak dilantik sebagai pegawai kerajaan negeri bermula tahun 2010. – BERNAMA

[embedded content]

Loading…

Spread the love

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lmQgQH

✍ Sumber : ☕ Berita Isu Panas


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.