Hi! Welcome Back and Stay Tune! Polis Masa Depan: 'RoboCop' Jaga Stesen Keretapi Bagi Bantu Polis Jaga Keamanan Stesen Keretapi, Mesra Orang Ramai - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Polis Masa Depan: 'RoboCop' Jaga Stesen Keretapi Bagi Bantu Polis Jaga Keamanan Stesen Keretapi, Mesra Orang Ramai

Penjenayah-penjenayah yang melalui kawasan Stesen Keretapi Zhengzhou timur di Henan pasti tidak akan terlepas apabila terserempak dengan polis robot yang ditugaskan untuk berkawal di sana.

Robot tersebut dipertanggungjawabkan menjaga keamanan di stesen keretapi itu dengan cara meronda, dan menunggu penjenayah siang dan malam untuk dinotifikasikan kepada polis.

Tugas utamanya adalah membuat pengecaman muka, bagi membantu polis mengenalpasti suspek jenayah di stesen tersebut. Selain itu, ia juga boleh membantu pengunjung di stesen tersebut dan memberitahu orang ramai jika berlaku kebakaran.

Malah, robot itu juga dilihat mesra apabila boleh bergambar dengan orang ramai dan menjawab soalan-soalan yang diajukan orang orang awam.

Robot yang dikenali dengan nama AnBot itu berketinggian 149 meter dan seberat 78 kilogram. Ia boleh bergerak dengan kelajuan 18 km sejam.

Sumber: ecns.cn

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lyPwKz

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.