Hi! Welcome Back and Stay Tune! (VIDEO) Seorang Lelaki Memberikan Minuman Coca-Cola Pada Seekor Kambing, Apa Yg Berlaku Lepas Tu Sgt MENGEJUTKAN !!! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

(VIDEO) Seorang Lelaki Memberikan Minuman Coca-Cola Pada Seekor Kambing, Apa Yg Berlaku Lepas Tu Sgt MENGEJUTKAN !!!

(VIDEO) Seorang Lelaki Memberikan Minuman Coca-Cola Pada Seekor Kambing, Apa Yg Berlaku Lepas Tu Sgt MENGEJUTKAN !!! |“Dahulu, gula ialah pemangkin kepada perdagangan hamba; kini, gula memperhambakan kita” tulis Jeff O’Connell di dalam bukunya bertajuk Sugar Nation.

Kelihatan bukan kita manusia sahaja yang boleh terperangkap di dalam mainan bahan makanan ini. Haiwan juga turut memberikan reaksi yang sama apabila didedahkan dengan gula.

Pada video ini kami kongsikan paparan tentang seekor kambing yang meneguk beberapa gelas minuman bergula Coca-Cola yang diberikan seorang lelaki.

Kelihatan haiwan (seperti kambing ini) juga boleh ketagih apabila didedahkan oleh bahan minuman yang sarat dengan kandungan gula.

Menurut Ketua Perkhidmatan Kesihatan Netherlands, Paul van der Velpen, “gula ialah dadah yang paling merbahaya pada masa ini dan mudah diperoleh.”

“Seperti alkohol dan tembakau, gula sebenarnya merupakan sejenis dadah. Penggunaanya tidak sepatutnya digalakkan, dan para pengguna harus diberi amaran tentang bahaya pengambilannya,” tambah Velpen lagi.

Mungkin gelagat kambing ini kelihatan menghiburkan hati pada individu di dalam video ini, tetapi siapa tahu bahaya yang akan menimpa haiwan tersebut?

Kami berharap tiada penonton Era Baru yang akan meniru perbuatan dalam video ini ke atas haiwan-haiwan lain.

Sumber: Era Baru

P.S. 1 – [Video] Buat 5 Ujian Ini Dan Korang Tergolong Dalam Orang “Rare” Di Dunia !!!
P.S. 2 – Selepas 25 Tahun Bandar Ini Di Tenggelami Banjir..Apa Ditemui Bila Kering Sangat MENGEJUTKAN !!!
P.S. 3 – Inilah Sebab Kenapa Ubat Tablet Ada Pelbagai Jenis Bentuk Serta Warna Yang Ramai Tak Tahu !!!
P.S. 4 – Tahukah Anda,7 Kegunaan Menarik Soda Bikarbonat Di Rumah Yang Ramai Tak Tahu !!!
P.S. 5 – Gara-Gara Minum Air Rebusan Jagung..Doktor Terkejut Lihat Apa Jadi !!!

The post (VIDEO) Seorang Lelaki Memberikan Minuman Coca-Cola Pada Seekor Kambing, Apa Yg Berlaku Lepas Tu Sgt MENGEJUTKAN !!! appeared first on BISKUTMANIS.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2kZ4PZU



✍ Sumber : ☕ BISKUTMANIS


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.