Hi! Welcome Back and Stay Tune! Apple Dianugerahkan Paten Pengimbas Cap Jari Terbina Pada Keseluruhan Skrin - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Apple Dianugerahkan Paten Pengimbas Cap Jari Terbina Pada Keseluruhan Skrin

Pengimbas cap jari adalah fungsi yang kini dianggap perlu pada kesemua peranti pintar di pasaran. Ia memastikan kandungan peranti tidak mudah dapat diakses oleh orang yang tidak bertanggungjawab. Ia turut digunakan untuk pengesahan biometri apabila menggunakan sistem pembayaran seperti Samsung Pay dan Apple Pay. Di pasaran terdapat beberapa konfigurasi pengimbas jari. Majoriti terletak pada bahagian dagu dan panel belakang.

Di Apple mereka mungkin mahu mengubah sistem pengimbas cap jari TouchID yang terbina pada butang home di dagu peranti. Mereka telah dianugerahkan paten sistem imbasan cap jari terbina terus pada permukaan skrin pada Jun tahun lalu. Dengan sistem baru ini imbasan jari boleh dilakukan pada kesemua permukaan skrin.

Secara teorinya di masa hadapan peranti Apple boleh dinyahkunci dengan pantas hanya dengan memegang skrin. Selain sistem imbasan cap jari, Apple turut dipercayai bakal menggunakan sistem imbasan wajah pada iPhone kelak. Mungkin di masa hadapan akan wujud pula pengimbas DNA seperti artikel TechTroll yang pernah kami tulis beberapa tahun yang lalau.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2m6o7zB



✍ Sumber : ☕ Amanz


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.