Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pelumba TSG Gagal Tepati Sasaran - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pelumba TSG Gagal Tepati Sasaran

PUTRAJAYA: Perlumbaan jelajah Le Tour de Langkawi (LTdL) 2017 berakhir di sini, dengan pasukan negara Terengganu Cycling Team (TSG) gagal melaksanakan misi berada di podium.

Kedudukan terbaik mereka hanya menerusi Shahrul Mat Amin yang berkedudukan kelima saingan terakhir dari Setiawangsa ke Putrajaya hari ini seterusnya bergelar pelumba terbaik Malaysia bagi edisi ke-22 ini.

Bagaimanapun, Kapten TSG, Zamri Saleh menyifatkan persembahan pasukan berstatus benua dari Terengganu itu adalah antara yang terbaik pernah disaksikan.

“Walaupun tidak memenangi sebarang peringkat perlumbaan, saya berpandangan prestasi kami adalah antara yang terbaik.

“Kami meraih satu kedudukan podium, juara kategori pelumba tempatan terbaik selain sentiasa konsisten dalam senarai 10 pelumba terbaik.

“Jika Harrif (Saleh) dapat meneruskan perlumbaan dan tidak mengalami kecederaan, keputusan mungkin berbeza.

“Saya pasti persaingan pecut di garisan penamat lebih menarik kerana kekuatan dia dan saya jauh berbeza,” katanya yang meraih tempat ketiga pada peringkat ketiga Jumaat lalu.

Katanya, tuah juga tidak menyebelahi pasukan itu pada tahun ini apabila Harrif dan Anuar Manan terbabit dalam kemalangan seawal peringkat pertama.

Malah katanya, kemalangan itu berlarutan apabila Harrif sekali lagi terjatuh pada peringkat kedua hingga menarik diri.

“Kami sudah melakukan persiapan yang terbaik apabila menjalani latihan di Melbourne. Malah kami tidak terlalu ketinggalan dengan kelompok depan pelumba walaupun saingan kali ini lebih banyak berbukit,” katanya.

TSG juga gagal mempertahankan Jersi Pelumba Terbaik Asia yang dimenangi Adiq Husainie Othman pada edisi 2016.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mKl3qh

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.