Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bukan semua yang masuk Form 6 itu sebab tak pandai atau tak dapat tawaran Uni - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bukan semua yang masuk Form 6 itu sebab tak pandai atau tak dapat tawaran Uni

Ramai yang cakap student Form 6 (F6) ini masuk F6 sebab tak pandai, tak dapat tawaran U selepas SPM, sebab itu meringkuk di F6. Tetapi sebenarnya mereka tidak tahu, bukan semua yang masuk F6 itu sebab tak pandai atau tak dapat tawaran U. 
Jadi usahlah sewenang-wenangnya melabelkan mereka tidak pandai. Kalau betul masuk U itu budak-budak pandai sahaja, tak adalah kes repeat exam banyak kali kan? Tak yang terpaksa tangguh konvokesyen mereka, kan? Mesti sekali exam saja sudah dapat 4.00. 
Cakap pandai!! 
Aku walaupun bukan student F6, tetapi aku tahu macam mana susahnya budak STPM nak skor 3.00 dan ke atas. Apatah lagi yang dapat 4.00 itu, memang kepala otak genius. 
Kalau kau yang belajar di U, matrik, asasi, politeknik, kolej komuniti dan seangkatan dengannya boleh dapat 3.00 ke atas dengan usaha kau sendiri, student F6 kena usaha dua kali ganda dari usaha kau itu. 
Kau tahu kenapa? Sebab mereka tak ada test macam kita ini. Mereka tak ada backup klu3 bagai itu. Satu lagi, exam paper mereka lain cikgu yang ajar, lain cikgu yang bagi markah. Kalau kena pemeriksa yang killer, meringkuklah mereka jawabnya. 
Berbanding kita yang diajar lecturer, lecturer itu jugalah yang menjadi pemeriksa. Jadi korang boleh nampaklah kan betapa susahnya menjadi student F6 ini. 
Tepuk dada cakap pada diri, jangan pandang budak F6 ini sebelah mata.

Sumber: Serigaring Lim


Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://bit.ly/2oomLSu

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.