Hi! Welcome Back and Stay Tune! Haas VF-17 – Jentera F1 Baharu Pasukan Dari Amerika - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Haas VF-17 – Jentera F1 Baharu Pasukan Dari Amerika

Pasukan Formula 1 dari Amerika Syarikat, Haas akan kembali musim ini dengan sebuah jentera baru – VF-17, yang akan dipandu oleh Romain Grosjean dan Kevin Magnussen. Dari segi luaran, ia hampir sama dengan jentera VF-16 yang digunakan pada musim lalu – tetapi dengan skim warna yang berbeza.

Sebahagian besar jentera tahun ini menerima warna kelabu gelap sebagai warna utama, dengan padanan kemasan merah, hitam dan putih sebagai dekorasi tambahan. Seperti jentara F1 2017 yang lain, ia turut dilengkapi dengan sirip besar sebagai pakej aerodinamiknya.

Ia turut mengikuti aturan baru perlumbaan ini; dengan ‘sayap’ depan dan belakang yang lebih besar, tayar lagi lebar adalah antara pembaharuan yang dilakukan untuk mendapatkan penampilan yang lebih agresif untuk musim baru tahun ini.

Menjana kuasanya ialah enjin 062 binaan Ferrari – 1.6 liter turbo yang mampu mencapai tahap 15,000 rpm. Lagi peralatan yang dipinjam dari jenama Itali itu ialah sterengnya, transmisi serta instrumen kokpit. Dalam penampilan sulung pasukan Haas tahun lalu, pasukan itu mampu mendapatkan 29 mata – di kedudukan kelapan bagi Kejuaraan Dunia Pengeluar dan mendahului Renault, tetapi berada di belakang Toro Rosso-Ferrari.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lfZodb

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.