Hi! Welcome Back and Stay Tune! Warga Emas Dilaporkan Hilang Ditemui Lemas - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Warga Emas Dilaporkan Hilang Ditemui Lemas

Spread the love

JOHOR BAHRU – Seorang lelaki warga emas yang dilaporkan hilang pada 28 Feb lalu ditemui lemas di Sungai Jementah Batu 6, Jalan Segamat-Muar, Segamat, hari ini.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Bandar Baru Segamat, Penolong Kanan Penguasa Bomba Mohd Aizad Mamat berkata mangsa Mohd Yusop Omar, 66, dipercayai keluar menjala ikan di sungai itu seorang diri menggunakan sampan kolek miliknya dan dipercayai terjatuh ketika memasang jaring ikan.

Mayat mangsa ditemui pada pukul 11.45 pagi tadi oleh pasukan penyelam dari Balai Bomba dan Penyelamat Segamat dan Muar, kira-kira 3 kilometer dari lokasi mangsa dipercayai terjatuh.

Beliau berkata pihaknya menerima laporan daripada isteri mangsa mengenaikehilangan suaminya pada awal pagi Selasa lalu.

“Isteri mangsa berasa tidak sedap hati setelah suaminya tidak pulang ke rumah. Menurutnya, kebiasaannya mangsa keluar menjala ikan pada pukul 7 pagi dan pulang ke rumah sejam kemudian,” kata beliau ketika dihubungi di sini hari ini.

Menurut Mohd Aizad, operasi mencari dan menyelamat (SAR) mangsa yang bermula pada hari yang sama telah menemui motosikal mangsa yang diletakkan berhampiran kawasan sungai selain menjumpai beg mangsa sedang terapung.

Operasi SAR turut dibantu anggota penyelam dari Balai Bomba dan Penyelamat Muar, Rengit dan Bukit Gambir, selain tiga buah bot dari bomba, Balai Polis Segamat dan Angkatan Pertahanan Awam.

Turut membantu Unit Pengesan K9 terdiri daripada empat anggota bersama dua ekor ekor anjing pengesan, lapan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan lima anggota Angkatan Pertahanan Awam.

Tambahnya, kerja-kerja mencari dan menyelamat mengambil masa yang lama berikutan cuaca yang tidak mengizinkan sejak beberapa hari ini.

Mohd Aizad berkata mayat mangsa kemudiannya diserahkan kepada polis untuk dibawa ke Hospital Segamat. – BERNAMA

[embedded content]

Loading…

Spread the love

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mO6DWb

✍ Sumber : ☕ Berita Isu Panas


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.