Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lin Dan Melangkah Garang Ke Suku Akhir - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lin Dan Melangkah Garang Ke Suku Akhir

PEMAIN perseorangan China, Lin Dan mengesahkan tempat ke suku akhir, sebentar tadi. – Foto Osman Adnan

KUCHING: Bintang sensasi China, Lin Dan semakin garang dalam usahanya memburu gelaran sulung Terbuka Malaysia apabila mengesahkan tempat ke suku akhir, sebentar tadi.

Jika semalam dia bergelut untuk melakar kemenangan di pusingan pertama ke atas pemain B Sai Praneeth, namun hari ini Lin Dan membuktikan statusnya sebagai juara dunia lima kali dan juara dua kali Olimpik apabila mudah mengetepikan cabaran Tanongsak Saensombunsuk dari Thailand 21-8, 21-13 dalam aksi pusingan kedua di Stadium Perpaduan Kuching.

Lin Dan akan membuat perhitungan dengan pemain Indonesia, Jonathan Christie pada aksi suku akhir, esok.

“Apa yang saya boleh katakan, persaingan untuk Terbuka Malaysia kali ini sangat sengit, saya dapat rasakannya. Seperti pertemuan saya dengan pemain India itu (Sai Praneeth) dia bermain dengan baik sekali.

Apa pun saya akan cuba lakukan yang terbaik kali ini,” kata Lin Dan.

Penampilannya di Kuching 11 tahun lalu menjadi mimpi ngeri buat pemain berusia 34 tahun itu apabila dia tewas kepada jaguh negara, Datuk Lee Chong Wei di pentas final.

Lin Dan sangat hampir bagi merangkul gelaran pertama Terbuka Malaysia ketika itu apabila dia mendahului 20-13 di set penentuan namun Chong Wei mempamerkan ‘magisnya’ apabila kembali bangkit sekali gus memenangi perlawanan dengan 23-21.

Chong Wei dan Lin Dan dijangka membuat perhitungan sesama mereka jika masing-masing layak ke final sekali gus mengulangi aksi final pada edisi 2006 itu.

Sementara itu, pemain Korea Selatan, Son Wan Ho turut mara ke suku akhir selepas menewaskan pemain Indonesia, Tommy Sugiarto 21-15, 21-15.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2oGxLL2

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.